Kişinin yaneşeliığı sosyete içinde kıymeti olan , kabiliyet, gidişat ve sair davranış biçimlerini vüruttirdiği vetirelerin tüyöneten.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara nazaran insanoğluın davranışlarında belli vürutmeler esenlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Eğitim; ferdin davranışlarındaki evetşantısı suretiyle kasıtlı olarak ve isteyerek bileğişme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabil eğitimin bir çok tanımı binalabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanım:
“Ferdin davranışında, kendi evetşantısı suretiyle ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin lakinçlarına şayan ) bileğişme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu teşhis nazaran;
· Eğitim bir vetiretir.
· Eğitim sürecinde, ferdin davranışlarının mergup yönde bileğiştirilmesi lakinçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğişme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde ferdin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç asıl öğesi vardır.
1. Fakatç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Eğitim lakinçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve kıymetlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı tamlık kültürler kucakin özdeşdır. Fakatçların içinde ne olduğu ve öğrenme kucakin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre nazaran bileğişebilir, ancak sürecin doğkakımı bileğişmez.
Eğitim kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün süresince biröte filozof ve terbiyeci, eğitimin ne olduğuna üstüne farklı farklı tanımlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin kabul edilen standart tanımı şudur: Eğitim, ferdin davranışlarında kendi evetşantıları suretiyle kasıtlı olarak istendik davranış bileğişikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın içinde eğitime üstüne temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları suretiyle”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğişikliği” ve “süreç” kabil kelimeler eğitimin esas taşlarıdır.
Eğitim, adam kucakin ömür boyu devam eden bir vetiretir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere şayan olabileceği kabil istenmedik yönde bile vürutebilir. Eğitim sürecinin işletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği kabil vürutigüzel bile mümkün. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal terbiye, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal terbiye denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek okul, dershane, terbiye merkezleri kabil mekânlarda verilen terbiye formal; ferdin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı sıfır terbiye ise informal eğitidir. Yani terbiye yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine nazaran sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye edinmek üzere dü tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda evet da kurumlarda belli bir çekim ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci yönetimsel bir kadro ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal terbiye ise kendi kendine vüruten ölçüsüz ve programsız yapılan eğitimdir ki can bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir tertibat olarak ele kırmızıındığında ise terbiye sisteminin üç asıl ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. çaykara; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, tesisat, maliyet, personel kabil fiziki unsurlardır. Müddetç; okul içinde meydana gelen dersler, öğrenme evetşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde uzmanlık, yeterlilik, izin, test mealları kabil mergup davranış bileğişiklikleridir.