SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki kavram. Ancak bu iki kavram konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online tuzakışmutaş firmaları ve internetten satış fail e-tecim siteleri bağırsakin kritik olan bu iki kavram, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki kavram da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olabilir, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda saat saat birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını berenarı daha heveslialım ve bu arada inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması bağırsakin yapılan çtuzakışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer geriışı işlemlerinin kâffesine denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini zaitrmaya yönelik bir çtuzakışma olan SEM, alıcı kitlesini yükseltmek açısından da az çok önemlidir. Antrparantez SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi enstantane arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çtuzakışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM muayyen bir bütçe bağırsakin maruz reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları muayyen anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde geçirmek bağırsakin yapılan çtuzakışmalardır. Gelin, bu muhaliflaştırmayı berenarı daha heveslialım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki ayrım; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret muhaliflığında, SEO’nun ise bağırsakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde yapılabilmesidir. Yani SEO bağırsakin en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi bağırsakin yeni bir ödeme yapılmaz.
Bunun dışında bir önemli ayrım da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız süre içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalısınız.
Bu iki sayısal pazarlama kavramı arasındaki bir başka önemli ayrım da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları olduğu bağırsakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çtuzakışmalarında bu hatır değişikdır. SEO çtuzakışmaları daha katıksız uygulamaları kapsar ve sitenize daha örgensel bir seyrüsefer sıkıntısızışı esenlar.
Bu iki kavram, bağırsakerik itibarıyla da başkalık gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki bağırsakerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise hedef daha ticari olduğu bağırsakin bağırsakerikler SEO çtuzakışmalarındaki kadar olmayabilir.
Ancak bu kabul etmek değildir ki SEM bağırsakerikleri kalitesizdir. Sadece iki kavram arasındaki bağırsakerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha sağlıklı evet da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakarak ikisinden de faydalanılabilir.
Alfabemızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Dönüşümün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.