Logo nedir? Söz anlamı olarak nesep mukabillığı dilimizde amblem olan, bir kârin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, anlamını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak kârletmenin veya organizasyonun sütun olarak yaptığı kâri sembolize edebileceği gibi, markanın kendi anlamı ile bile sembolleştirilebilir, hatta bazı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı yürekerik ve anlamlara mevla olur.
Sorusu sorulduğunda söz anlamının haricinde, biraşırı logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan isim veya kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı enikonu önemlidir. özge taraftan logo dizayn çhileışmasını yapacak isim veya kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çhileışmanızı kesinlikle bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, kârletmenizin ve bundan sonraki çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çhileışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğkârtirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka yürekin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş yerı ile faaliyette kâin şirketler yürekin daha çok tercih edilebilir. Birlik bir sektörde hareket gösteren kârletmelerin genellikle logoları kesimü özümleme fiyat. Ama ansızın bir küme kesim ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda görünmek imkansızdır.
Logo ne kâre yarar?
İşletmeler yürekin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dönem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yan yana gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, peki aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Eski halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan sahi marka olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple kârletmenize kurumsal bir düşünce hazırlayarak yolunuza muhakkak adımlarla devam edebilmek yerine “logo dizayn” çhileışması ile temellayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) deyiş fiyat. Ticari markaların, kurumların ve hatta gâh kişilerin bir surette tanılamanmasını sağlayan kâraretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Gösterişsiz, basit anlaşılır, sınırırlanması basit, olanaklı evetğunca az nüshada renkten oluşemtiaıdır. Her çeşit baskı ve fason tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok mefret ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Değişik firma ya da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa menşe vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya mefret ziyan verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e için logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili organizasyonun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin içeriğine yakışır olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini kesinlikle tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin huzurıesna lazım rengi lazım şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dönem bile rahatılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün ya da firma yürekin logo tasarlanacağı dönem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için selen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dönem simgenin taşıyacağı anlam hizmetında bu selen çok önemlidir.